Selecteer een pagina
Babyconsulenten Nederland
Al ruim twee jaar helpt Vindkracht13 de Babyconsulenten Nederland in hun online optimalisatie. De complete intake ging van 13 A4tjes papier, naar een volledig responsive online formulier. Het resultaat? – Inzichten in trends – Uniforme werkwijze – Vragen kunnen niet meer vergeten worden – Meer tijd om meer gezinnen te helpen – Snellere indicatie -> snellere oplossing – etc.
Hoogwaardige online zorg
ONLINE KLANTGERICHTHEID, ONLINE MEETBAAR MAKEN, PROCESS OPTIMALISATIE
INZICHTEN & INTERVISIEDAGEN

Babyconsulenten zijn verpleegkundigen, gespecialiseerd in de zorg aan kinderen van 0 tot 18 maanden. Zij komen periodiek bij elkaar om te evalueren en hun bevindingen onderling uit te wisselen. Vindkracht13 geeft inzichten in online kansen en online optimalisatie tijdens deze intervisiedagen.

ONLINE INTAKE PROCES

Elke Babyconsulent had haar eigen intakeformulier wat op papier of via word mocht worden ingevuld. Zowel de ouders als de Babyconsulent waren hier veel tijd mee kwijt. Daarnaast wisten de Babyconsulenten niet van elkaar welke overlap er zat tussen cases of welke kleine aanpassingen goed werkte in bepaalde situaties. Door dit proces te digitaliseren en uniform te maken, ontstond een klantgericht en optimaal proces voor beide partijen.

SLIM CENTRAAL DATA VERZAMELEN

Door slimme vragen te stellen worden overbodige vragen automatisch overgeslagen. Hierdoor kan een ouder het formulier veel sneller invullen. Daarnaast wordt de data (anoniem) centraal opgeslagen waardoor er inzichten ontstaan in trends en ontwikkelingen waarmee veel meer ouders geholpen kunnen worden.

MEER ZICHTBAARHEID IN (ONLINE) MEDIA

Doordat er nu data beschikbaar is van alle Babyconsulenten in Nederland wordt duidelijk welke situaties per regio en/of per gezinsituatie veelvoorkomend zijn. Deze inzichten worden breed gedeeld met lokale en nationale media zodat de zichtbaarheid van BCN gegarandeerd is.

“Op jullie aanbod (of misschien wel bewuste blinde vlek) om ons wat meer te vertellen over digitale, betrouwbare en efficiëntie zorg tijdens een van onze intervisiedagen, kreeg jullie onze leden snel enthousiast. Met de presentatie over de babyconsulent op het internet, over digitaal zichtbaar zijn en blijven, deden jullie ook een tipje van de sluier over hoe je de intake met ouders leuker kon maken voor ons en vooral heel veel sneller voor de ouders.”
Esther Bloemen
Bestuur
Babyconsulenten Nederland
VINDKRACHT13 MAAKT HET SNELLER EN LEUKER

Vrijwel alle babyconsulenten willen heel graag hoogwaardige zorg bieden en bij voorkeur zonder al te veel reclame te maken voor zichzelf. Zorgmedewerkers zetten zichzelf niet heel erg graag groot “in the picture” ze geven graag hun kennis door. Daarnaast hebben vandaag de dag steeds meer ouders -voor ze in verwachting raakten- weinig praktijkuren gemaakt als het gaat om baby’s vasthouden, voeden en contact maken. Een combinatie van die twee factoren, zien we als een kans. De babyconsulent moet beter vindbaar worden en daarvoor moet het de ouders makkelijk worden gemaakt.

Bestuur – BabyConsulenten Nederland

Een tip van Esther

 

Vrijwel alle babyconsulenten willen heel graag hoogwaardige zorg bieden en bij voorkeur zonder al te veel reclame te maken voor zichzelf. Zorgmedewerkers zetten zichzelf niet heel erg graag groot “in the picture” ze geven graag hun kennis door. Daarnaast hebben vandaag de dag steeds meer ouders -voor ze in verwachting raakten- weinig praktijkuren gemaakt als het gaat om baby’s vasthouden, voeden en contact maken. Een combinatie van die twee factoren, zien we als een kans. De babyconsulent moet beter vindbaar worden en daarvoor moet het de ouders makkelijk worden gemaakt.

Bestuur – BabyConsulenten Nederland